Difference between revisions of "Course materials/cs"
Oleg.Svatos (talk | contribs) |
(→Učební texty online) |
||
(25 intermediate revisions by 8 users not shown) | |||
Line 8: | Line 8: | ||
**[[Probability distributions/cs|Pravděpodobnostní rozdělení]] | **[[Probability distributions/cs|Pravděpodobnostní rozdělení]] | ||
**[[Variance reduction/cs|Redukce rozptylu]] | **[[Variance reduction/cs|Redukce rozptylu]] | ||
+ | **[[Interpretation of MC simulation results (Stochastic methods)/cs|Zpracování a interpretace výsledků produkovaných Monte Carlo simulací (statistické metody)]] | ||
**[[Monte Carlo method application in simulations/cs|Užití metody Monte Carlo v simulacích]] | **[[Monte Carlo method application in simulations/cs|Užití metody Monte Carlo v simulacích]] | ||
− | **[[ | + | *[[Statistics101: Probability distributions/cs|Opáčko ze statistiky: Pravděpodobnostní rozdělení]] |
+ | **[[Normal distribution/cs|Normální rozdělení]] | ||
+ | **[[Poisson distribution|Poissonovo rozdělení]] | ||
+ | **[[Exponential distribution|Exponenciální rozdělení]] | ||
+ | **[[Uniform distribution/cs|Rovnoměrné rozdělení]] | ||
+ | **[[Binomial distribution/cs|Binomické rozdělení]] | ||
+ | **[[Log-normal distribution/cs|Logaritmicko-normální rozdělení]] | ||
*[[Discrete event simulation/cs|Diskrétní simulace]] | *[[Discrete event simulation/cs|Diskrétní simulace]] | ||
**[[Queueing theory/cs|Teorie front]] | **[[Queueing theory/cs|Teorie front]] | ||
**[[Quality management/cs|Řízení kvality]] | **[[Quality management/cs|Řízení kvality]] | ||
*[[Game theory/cs|Teorie her]] | *[[Game theory/cs|Teorie her]] | ||
+ | **[[Decision strategies/cs|Rozhodovací strategie]] | ||
**[[Nash equilibrium/cs|Nashova rovnováha]] | **[[Nash equilibrium/cs|Nashova rovnováha]] | ||
***[[Mixed strategy/cs|Smíšená strategie]] | ***[[Mixed strategy/cs|Smíšená strategie]] | ||
Line 20: | Line 28: | ||
***[[Prisoner's dilemma/cs|Vězňovo dilema]] | ***[[Prisoner's dilemma/cs|Vězňovo dilema]] | ||
***[[The Chicken Game/cs|Hra kuře]] | ***[[The Chicken Game/cs|Hra kuře]] | ||
+ | ***[[The Battle of Sexes/cs|Bitva pohlaví]] | ||
+ | ***[[Coordination game/sk|Koordinačná hra]] | ||
**[[Repeated games/cs|Opakované hry]] | **[[Repeated games/cs|Opakované hry]] | ||
***[[Meta-strategies/cs|Meta-strategie]] | ***[[Meta-strategies/cs|Meta-strategie]] | ||
Line 25: | Line 35: | ||
***[[Extensive form/cs|Rozšířená forma]] | ***[[Extensive form/cs|Rozšířená forma]] | ||
**[[Multiplayer games/cs|Hry více hráčů]] | **[[Multiplayer games/cs|Hry více hráčů]] | ||
+ | **[[Zero-sum game/cs|Hra s nulovým součtem]] | ||
***[[Auctions/cs|Aukce]] | ***[[Auctions/cs|Aukce]] | ||
+ | ****[[Vickrey auction/cs|Vickreyova aukce]] | ||
***[[N-player prisoner's dilemma/cs|Vězňovo dilema více hráčů]] | ***[[N-player prisoner's dilemma/cs|Vězňovo dilema více hráčů]] | ||
**[[Cooperative games/cs|Kooperativní hry]] | **[[Cooperative games/cs|Kooperativní hry]] | ||
Line 31: | Line 43: | ||
**[[Agents/cs|Agenti]] | **[[Agents/cs|Agenti]] | ||
***[[Agent reasoning/cs|Uvažování agenta]] | ***[[Agent reasoning/cs|Uvažování agenta]] | ||
− | ****[[Markov decision process/cs| | + | ****[[Markov decision process/cs|Markovův rozhodovací proces]] |
+ | ****[[Fuzzy logic/cs|Fuzzy logika]] | ||
**[[Agent environments/cs|Agentní prostředí]] | **[[Agent environments/cs|Agentní prostředí]] | ||
+ | **[[Agent negotiation/cs|Agentní vyjednávání]] | ||
+ | ***[[Rubinstein bargaining model/cs|Rubinsteinův model vyjednávání]] | ||
*[[System Dynamics/cs|Systémová dynamika]] | *[[System Dynamics/cs|Systémová dynamika]] | ||
**[[Causal Loop Diagram/cs|Diagram kauzálních smyček]] | **[[Causal Loop Diagram/cs|Diagram kauzálních smyček]] | ||
Line 42: | Line 57: | ||
***[[Limits to Growth/cs|Meze růstu]] | ***[[Limits to Growth/cs|Meze růstu]] | ||
***[[Succes to the Successful/cs|Úspěch úspěšným]] | ***[[Succes to the Successful/cs|Úspěch úspěšným]] | ||
+ | ***[[Drifting Goals/cs|Eroze cílů]] | ||
*[[Serious Gaming/cs|Serious Gaming]] | *[[Serious Gaming/cs|Serious Gaming]] | ||
+ | **[[Educative Games/cs|Výukové hry]] | ||
==Povinná literatura== | ==Povinná literatura== |
Latest revision as of 01:57, 4 May 2023
Jak psát učební texty s největší nadějí na úspěch si lze přečíst v článku Jak psát učební texty. POZOR! Přesvědčte se, že opravdu máte úlohu zadánu jako učební text a nikoliv heslo do Wikipedie. Wikičlánek se odevzdává vždy, výhradně a pouze přímo do Wikipedie!
Učební texty online
- Metoda Monte Carlo
- Opáčko ze statistiky: Pravděpodobnostní rozdělení
- Diskrétní simulace
- Teorie her
- Multiagentní systémy
- Systémová dynamika
- Serious Gaming
Povinná literatura
- Šalamon, T. (2011). Design of Agent-Based Models : Developing Computer Simulations for a Better Understanding of Social Processes. Řepín, Czech Republic: Bruckner Publishing
Doporučená literatura
- Dlouhý, M. Fábry, J. Kuncová, M. (2003). Simulace pro ekonomy. Praha, Czech Republic: Oeconomica
- Colman, A. M. (1982). Game theory and experimental games : the study of strategic interaction. Oxford, UK: Pergamon
- Sterman, J. (2000). Business dynamics : systems thinking and modeling for a complex world. Boston, Ma.: Irwin/McGraw-Hill
- Mildeová, S. Vojtko, V. (2003). Systémová dynamika. Praha, Czech Republic: Oeconomica
- Wooldridge, M. J. (2002). An introduction to multiagent systems. Chichester, UK: John Wiley & Sons
- Polak, B. (2007) Game Theory In: Yale University: Open Yale Courses, http://oyc.yale.edu/