SnakeEvolution

From Simulace.info
Revision as of 11:33, 27 May 2024 by Stem45 (talk | contribs) (Popis)
Jump to: navigation, search

Simulácia evolúcie neurónovej siete, ktorej cieľom je naučiť sa hrať klasickú hru Snake.

Autor: Michal Štefaňák

Popis

Pôvodná hra Snake vznikla už v roku 1976. Zaujímavé je že pôvodná verzia bola pre dvoch hráčov. Jednoduchosť a chytľavý koncept túto hru spopularizovali až sa jej najpopulárnejšia varianta dostala v roku 1998 na mobilné telefóny Nokia. Túto verziu už väčšina ľudí dobre pozná. Na malej statickej, väčšinou štvorcovej obrazovke hráč ovláda hada, s ktorým zbiera jedlo po, ktoré sa náhodne objavuje na mape. Zjedením jedla had rastie a zaberá väčšiu časť mapy. S každým získaným jedlom hráč dostane bod, had narastie a hra je ťažšia, pretože hráč s hadom nemôže naraziť do do svojeho chvostu, alebo do steny a miesta je stále menej a menej. To si vyžaduje chvíľu praxe a určitú známku stratégie ako hru hrať. Bežný hráč sa takéto jednoduché pravidlá rýchlo naučí a dosiahne celkom zaujímavý výsledok. No čo keby sme to chceli naučiť len pár neurónov? Dokáže sa pár neurónov naučiť zbierať body v tejto klasickej hre, alebo je na to potrebné človeka? To sa dozvieme v tejto práci.

Cieľ

Metóda

Model

Výsledky

Záver

Kód

Zdroje