Výukové hry

From Simulace.info
Revision as of 18:47, 31 May 2023 by Blat09 (talk | contribs)
Jump to: navigation, search


V súčasnosti je slovo hra veľmi často spájaná so slovom vzdelávanie. Pri vyhľadávaní na internete je táto kombinácia veľmi populárna a môžeme ju označiť za súčasný trend.[1] Môže za to najmä rozširujúca sa dostupnosť počítačov, tabletov a chytrých telefónov, ale aj obrovský pokrok v týchto technológiách v posledných niekoľkých rokoch.[2]

Výukové hry sú typy hier, ktoré boli navrhnuté primárne pre vzdelávanie. Existujú však aj výukové hry, ktoré majú vedľajšiu alebo sekundárnu vzdelávaciu hodnotu. V týchto hrách sa napríklad jedinec venuje primárne príbehu videohry a sekundárne sa učí napríklad historické dejiny. Jedinec sa tak môže učiť hraním a zábavou. [1]

Niektoré zdroje označujú výukové hry ako vyučovaciu techniku, ktorá posilňuje naučené vedomosti a opakuje sa v príjemnejšom prostredí. Podľa predchádzajúcej teórie, sú výukové hry iba také, ktoré posilňujú už naučené vedomosti. Vzdelávacie hry ale môžu byť aj tréneri, ktorí sa nás snažia naučiť nové informácie a nové zručnosti. Taktiež ich úlohou je, aby sme naučili prenášať nadobudnuté vedomosti do každodenného života a taktiež, aby sme zlepšili svoj osobný rozvoj.[1]


Zdroje

  1. 1.0 1.1 1.2 KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a
  2. PALANDRANI, Pedro, 2020. A Decade of Change: How Tech Evolved in the 2010s and What’s In Store for the 2020s. Global X ETFs [online] [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://www.globalxetfs.com/a-decade-of-change-how-tech-evolved-in-the-2010s-and-whats-in-store-for-the-2020s/