Difference between revisions of "Fronty na občerstvení"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(Definice problému)
(Definice problému)
Line 7: Line 7:
 
Nejdříve si lidé kupují 1 až 2 položky (limonády, pivo...) a fronta poměrně ubývá. Postupem
 
Nejdříve si lidé kupují 1 až 2 položky (limonády, pivo...) a fronta poměrně ubývá. Postupem
 
času, nebo při určité kritické velikosti fronty začne docházet k následujícím jevům:
 
času, nebo při určité kritické velikosti fronty začne docházet k následujícím jevům:
Lidé stojící ve frontě víc vepředu začínají být žádáni, aby vzali občerstvení i pro
+
* Lidé stojící ve frontě víc vepředu začínají být žádáni, aby vzali občerstvení i pro
 
kamarády, ale i pro cizí lidi. Může to být za úplatu př. “Kup nám 3 točené limonády a
 
kamarády, ale i pro cizí lidi. Může to být za úplatu př. “Kup nám 3 točené limonády a
 
tady máš ještě na jednu navíc pro tebe” => to má za následek delší čekání lidí stojících
 
tady máš ještě na jednu navíc pro tebe” => to má za následek delší čekání lidí stojících
 
vzadu. Obsluha jednoho člověka trvá déle hlavně v případě piva, kdy je jedna pípa a je
 
vzadu. Obsluha jednoho člověka trvá déle hlavně v případě piva, kdy je jedna pípa a je
 
třeba čekat na natočení např. šesti kelímků.
 
třeba čekat na natočení např. šesti kelímků.
Může se objevovat předbíhání
+
* Může se objevovat předbíhání
Může dojít i ke kombinaci předbíhání a kupování více kelímků.
+
* Může dojít i ke kombinaci předbíhání a kupování více kelímků.
 +
 
 
Účelem simulace je zachytit dynamiku tvorby těchto front a zjistit kdy začne být odbavení
 
Účelem simulace je zachytit dynamiku tvorby těchto front a zjistit kdy začne být odbavení
 
velmi pomalé. Výsledkem by mohlo být doporučení pro způsob jak zajistit rychlejší obsloužení
 
velmi pomalé. Výsledkem by mohlo být doporučení pro způsob jak zajistit rychlejší obsloužení

Revision as of 21:58, 12 June 2012

Úvodní odstavec

Definice problému

Model by simuloval tvoření front u stánků na občerstvení, které je možné často vidět na hudebních festivalech a dalších kulturních akcích akcích. Nejdříve si lidé kupují 1 až 2 položky (limonády, pivo...) a fronta poměrně ubývá. Postupem času, nebo při určité kritické velikosti fronty začne docházet k následujícím jevům:

  • Lidé stojící ve frontě víc vepředu začínají být žádáni, aby vzali občerstvení i pro

kamarády, ale i pro cizí lidi. Může to být za úplatu př. “Kup nám 3 točené limonády a tady máš ještě na jednu navíc pro tebe” => to má za následek delší čekání lidí stojících vzadu. Obsluha jednoho člověka trvá déle hlavně v případě piva, kdy je jedna pípa a je třeba čekat na natočení např. šesti kelímků.

  • Může se objevovat předbíhání
  • Může dojít i ke kombinaci předbíhání a kupování více kelímků.

Účelem simulace je zachytit dynamiku tvorby těchto front a zjistit kdy začne být odbavení velmi pomalé. Výsledkem by mohlo být doporučení pro způsob jak zajistit rychlejší obsloužení zákazníků. Dále model může sledovat při jakém nastavení frontu je prodáno nejvíce občerstvení.

Metoda

Model

Výsledky

Závěr

Kód