Difference between revisions of "User talk:Xgubk00"
(→Definice problému) |
(→Definice problému) |
||
Line 13: | Line 13: | ||
=Definice problému= | =Definice problému= | ||
+ | Tento model simuluje chování zrn písku v přesýpacích hodinách | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
Přesýpací hodiny. Za jak dlouho se přesype písek resp. propadnou různě velká zrna písku, určitým otvorem v přesýpacích hodinách při pořád stejné gravitaci. Možné rozšíření: Písek uvnitř baňky se rozemílá na drobnější, tzn. hodiny se začnou přecházet. | Přesýpací hodiny. Za jak dlouho se přesype písek resp. propadnou různě velká zrna písku, určitým otvorem v přesýpacích hodinách při pořád stejné gravitaci. Možné rozšíření: Písek uvnitř baňky se rozemílá na drobnější, tzn. hodiny se začnou přecházet. | ||
Revision as of 13:41, 12 June 2013
Tato stránka slouží jako Výzkumná zpráva simulace "Přesýpací hodiny" k semestrálnímu projektu pro předmět 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013) na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Zadání
Název simulace: Přesýpací hodiny
Autor: Kristýna Gubišová
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013)
Typ modelu: Multiagentní model
Nástroj modelu: Netlogo
Definice problému
Tento model simuluje chování zrn písku v přesýpacích hodinách
Přesýpací hodiny. Za jak dlouho se přesype písek resp. propadnou různě velká zrna písku, určitým otvorem v přesýpacích hodinách při pořád stejné gravitaci. Možné rozšíření: Písek uvnitř baňky se rozemílá na drobnější, tzn. hodiny se začnou přecházet.
Agenty by byly jednotlivá zrna písku, která by se jednoduše sypala zhora, skrz zužující se trychtýř, takže by písek byl dávkován. Jednotlivá zrna by mohla být modifikovatelná, tedy dala by se měnit jejich velikost (do velikosti otvoru, jinak by došlo k ucpání). Sledovali bychom se také písek skládá na dně. Bylo by možné do hodin vložit i nějakou překážku a sledovat jak si s ní písek poradí. Mohli bychom také sledovat jak se přesýpání změní, nastane-li gravitační zrychlení.
Metoda
Metoda vypracování: NetLogo