Difference between revisions of "User talk:Xovcv00"
(added: minecraft) |
m (minor fix and tor) |
||
Line 2: | Line 2: | ||
Minecraft je jednoduchá budovatelská 3D hra, ve které se hráči pohybují ve víceméně realisticky vypadajícím světě. Značnou částí hry je i povrchová a podzemní těžba surovin/nerostů. Malé shluky těchto nerostů jsou náhodně rozprostřeny v poměrně velkém množství hlušiny. Náročnost těžby dala vzniknout různým strategiím (horizontální vs vertikální, tunel vs spirála vs šachta, krumpáč vs odstřel dynamitem). Množství a typ nerostů se liší podle vzdálenosti od "středu země" k povrchu a jejich distribuce v hlušině je dobře známá. | Minecraft je jednoduchá budovatelská 3D hra, ve které se hráči pohybují ve víceméně realisticky vypadajícím světě. Značnou částí hry je i povrchová a podzemní těžba surovin/nerostů. Malé shluky těchto nerostů jsou náhodně rozprostřeny v poměrně velkém množství hlušiny. Náročnost těžby dala vzniknout různým strategiím (horizontální vs vertikální, tunel vs spirála vs šachta, krumpáč vs odstřel dynamitem). Množství a typ nerostů se liší podle vzdálenosti od "středu země" k povrchu a jejich distribuce v hlušině je dobře známá. | ||
− | ==Cíl== | + | ====Cíl==== |
Přestože Minecraft je hrou, které se od fanoušků dostalo řady analýz, ještě se nikdo nepokusil zjistit efektivitu těžebních strategií, přestože se jedná o zásadní část hry a budování. Výsledkem simulace bude zjištění efektivity zkoumaných strategií a nalezení té nejlepší. | Přestože Minecraft je hrou, které se od fanoušků dostalo řady analýz, ještě se nikdo nepokusil zjistit efektivitu těžebních strategií, přestože se jedná o zásadní část hry a budování. Výsledkem simulace bude zjištění efektivity zkoumaných strategií a nalezení té nejlepší. | ||
Výsledky simulace asi nepřispějí ke světovému blahobytu, to ostatně ani implementace počítačové architektury v Minecraftu (viz youtube) :) | Výsledky simulace asi nepřispějí ke světovému blahobytu, to ostatně ani implementace počítačové architektury v Minecraftu (viz youtube) :) | ||
− | == | + | ====Metoda a prostředí==== |
− | Model bude vytvořen pomocí nástroje NetLogo. Pro účely zjištění efektivity těžby nepočítám s tím, že by model musel rozlišovat typ nerostu a je možné, že pro výkonnostní problémy bude nutné svět (120 x 120 kostek) změnšit a zjednodušit. Možné problémy s výkonem (teď neumím odhadnout) zatím vnímám jako jediný problém, ale umím si představit, že výsledky by se nijak významně nezměnily i ve světě 60 x 60 kostek. Počet zkoumaných strategií zatím nemám ujasněn, ale odhaduji to na 1 - 2 strategie od každého typu (tunel, spirála, šachta, podlaží, dynamit). | + | Model bude vytvořen pomocí nástroje NetLogo 3D. Pro účely zjištění efektivity těžby nepočítám s tím, že by model musel rozlišovat typ nerostu a je možné, že pro výkonnostní problémy bude nutné svět (120 x 120 kostek) změnšit a zjednodušit. Možné problémy s výkonem (teď neumím odhadnout) zatím vnímám jako jediný problém, ale umím si představit, že výsledky by se nijak významně nezměnily i ve světě 60 x 60 kostek. Počet zkoumaných strategií zatím nemám ujasněn, ale odhaduji to na 1 - 2 strategie od každého typu (tunel, spirála, šachta, podlaží, dynamit). |
+ | |||
+ | =Útok na Tor síť= | ||
+ | ==== Cíl ==== | ||
+ | ==== Metoda a prostředí ==== |
Revision as of 09:22, 12 May 2013
Contents
Těžba ve hře Minecraft
Minecraft je jednoduchá budovatelská 3D hra, ve které se hráči pohybují ve víceméně realisticky vypadajícím světě. Značnou částí hry je i povrchová a podzemní těžba surovin/nerostů. Malé shluky těchto nerostů jsou náhodně rozprostřeny v poměrně velkém množství hlušiny. Náročnost těžby dala vzniknout různým strategiím (horizontální vs vertikální, tunel vs spirála vs šachta, krumpáč vs odstřel dynamitem). Množství a typ nerostů se liší podle vzdálenosti od "středu země" k povrchu a jejich distribuce v hlušině je dobře známá.
Cíl
Přestože Minecraft je hrou, které se od fanoušků dostalo řady analýz, ještě se nikdo nepokusil zjistit efektivitu těžebních strategií, přestože se jedná o zásadní část hry a budování. Výsledkem simulace bude zjištění efektivity zkoumaných strategií a nalezení té nejlepší. Výsledky simulace asi nepřispějí ke světovému blahobytu, to ostatně ani implementace počítačové architektury v Minecraftu (viz youtube) :)
Metoda a prostředí
Model bude vytvořen pomocí nástroje NetLogo 3D. Pro účely zjištění efektivity těžby nepočítám s tím, že by model musel rozlišovat typ nerostu a je možné, že pro výkonnostní problémy bude nutné svět (120 x 120 kostek) změnšit a zjednodušit. Možné problémy s výkonem (teď neumím odhadnout) zatím vnímám jako jediný problém, ale umím si představit, že výsledky by se nijak významně nezměnily i ve světě 60 x 60 kostek. Počet zkoumaných strategií zatím nemám ujasněn, ale odhaduji to na 1 - 2 strategie od každého typu (tunel, spirála, šachta, podlaží, dynamit).