Difference between revisions of "User talk:FM"
(→1. Spokojenost obyvatel) |
|||
Line 22: | Line 22: | ||
* '''Modelovací nástroj:''' [http://vensim.com/ Vensim] | * '''Modelovací nástroj:''' [http://vensim.com/ Vensim] | ||
− | '''Problém:''' Spokojenost obyvatel ve městech. Každý potřebuje | + | '''Problém:''' Spokojenost obyvatel ve městech. Každý obyvatel města potřebuje faktory ke své spokojenosti. Například: Obyvatel ke své spokojenosti vyžaduje pracovní pozice, což sebou ale přináší i negativní vliv jako je zvýšení smogu a zvýšení dopravních zácp ve městě. |
'''Cíl:''' Maximalizovat spokojenost obyvatel a minimalizovat negativní vlivy ve městech. Simulace vhodná pro starosty měst. | '''Cíl:''' Maximalizovat spokojenost obyvatel a minimalizovat negativní vlivy ve městech. Simulace vhodná pro starosty měst. |
Revision as of 22:39, 2 May 2013
Contents
Nápady na projekt:
1. Spokojenost obyvatel
Problém: Obyvatelé Sim city, se stěhují jen pokud se jim vaše město líbí. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.-
Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a mít jich co nejvíce ve svém městě.
Reálné prostředí: Sim city
Metoda: Vensim
- Když to rozvedete, tak by to možná šlo - specifikujete ale více detailně simulované parametry a pro koho by simulace byla (kdo by byl jejím uživatelem), Pozor na to, že Vensim není prostorová simulace. - Oleg.Svatos 21:00, 2 May 2013 (CET)
- Název simulace: EKONOMIKA MALÉHO HOTELU
- Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013)
- Autor: Bc. Filip Marek
- Typ modelu: Systémová dynamika
- Modelovací nástroj: Vensim
Problém: Spokojenost obyvatel ve městech. Každý obyvatel města potřebuje faktory ke své spokojenosti. Například: Obyvatel ke své spokojenosti vyžaduje pracovní pozice, což sebou ale přináší i negativní vliv jako je zvýšení smogu a zvýšení dopravních zácp ve městě.
Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a minimalizovat negativní vlivy ve městech. Simulace vhodná pro starosty měst.
Reálné prostředí: Města.
Faktory ovlivňující spokojenost obyvatel:
Populace
Bydlení
Zaměstnání
Obchody a služby
Občanská vybavenost
- kultura a sport
- vzdělání
- sociální a zdravotnické služby
Inženýrské sítě
- energie
- voda
Dopravní infrastruktura
- dopravní zácpy
- veřejná doprava
Životní prostředí
- smog
Kriminalita
atd. Model se určitě o nějaké další entity a proměnné rozroste v průběhu navrhování systému.
2. Závislost internetových měn na svém okolí.
Problém: Nepředvídatelné chování virtuálních měn.
Cíl: Zjištění, jestli je investice do virtuálních měn finančně výhodná.
Reálné prostředí: internetové burzy BTC, LTC atd.
Metoda: Vensim
- Nejsem si jist, že zrovna systémová dynamika tohle umí řešit, spíše excel a monte carlo - Oleg.Svatos 21:00, 2 May 2013 (CET)
3. Výroba, kompletace a distribuce hracích sad Shogi.
Problém: Při expandování projektu velice pravděpodobné předčasné docházení zásob.
Cíl: Najít optimum výroby a prodeje. (výroba částí hry, komplementace a následný prodej.)
Reálné prostředí: www.shogi.cz
Metoda: Simprocess