Difference between revisions of "User talk:FM"
(→2. Spokojenost obyvatel) |
(→doplnění) |
||
Line 14: | Line 14: | ||
− | == | + | == 1. Spokojenost obyvatel == |
<span style="text-decoration: line-through">Problém: Obyvatelé Sim city, se stěhují jen pokud se jim vaše město líbí. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.- | <span style="text-decoration: line-through">Problém: Obyvatelé Sim city, se stěhují jen pokud se jim vaše město líbí. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.- | ||
− | Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a mít jich co nejvíce ve svém městě. | + | <span style="text-decoration: line-through">Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a mít jich co nejvíce ve svém městě. |
− | Reálné prostředí: Sim city | + | <span style="text-decoration: line-through">Reálné prostředí: Sim city |
− | Metoda: Vensim | + | <span style="text-decoration: line-through">Metoda: Vensim</span><noinclude> |
:Když to rozvedete, tak by to možná šlo - specifikujete ale více detailně simulované parametry a pro koho by simulace byla (kdo by byl jejím uživatelem), Pozor na to, že Vensim není prostorová simulace. - [[User:Oleg.Svatos|Oleg.Svatos]] 21:00, 2 May 2013 (CET) | :Když to rozvedete, tak by to možná šlo - specifikujete ale více detailně simulované parametry a pro koho by simulace byla (kdo by byl jejím uživatelem), Pozor na to, že Vensim není prostorová simulace. - [[User:Oleg.Svatos|Oleg.Svatos]] 21:00, 2 May 2013 (CET) | ||
− | Faktory ovlivňující spokojenost obyvatel: | + | |
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | * '''Název simulace:''' EKONOMIKA MALÉHO HOTELU | ||
+ | * '''Předmět:''' 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013) | ||
+ | * '''Autor:''' Bc. Filip Marek | ||
+ | * '''Typ modelu:''' Systémová dynamika | ||
+ | * '''Modelovací nástroj:''' [http://vensim.com/ Vensim] | ||
+ | |||
+ | '''Problém:''' Spokojenost obyvatel ve městech. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.- | ||
+ | |||
+ | '''Cíl:''' Maximalizovat spokojenost obyvatel a minimalizovat negativní vlivy ve městech. Simulace vhodná pro starosty měst. | ||
+ | |||
+ | '''Reálné prostředí:''' Města. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===Faktory ovlivňující spokojenost obyvatel:=== | ||
'''Populace''' | '''Populace''' | ||
+ | |||
'''Bydlení''' | '''Bydlení''' | ||
+ | |||
'''Zaměstnání''' | '''Zaměstnání''' | ||
+ | |||
'''Obchody a služby''' | '''Obchody a služby''' | ||
+ | |||
'''Občanská vybavenost''' | '''Občanská vybavenost''' | ||
:kultura a sport | :kultura a sport | ||
Line 45: | Line 65: | ||
:smog | :smog | ||
'''Kriminalita''' | '''Kriminalita''' | ||
+ | |||
+ | atd. Model se určitě o nějaké další entity a proměnné rozroste v průběhu navrhování systému. | ||
== 3. Výroba, kompletace a distribuce hracích sad Shogi. == | == 3. Výroba, kompletace a distribuce hracích sad Shogi. == |
Revision as of 22:28, 2 May 2013
Contents
Nápady na projekt:
1. Závislost internetových měn na svém okolí.
Problém: Nepředvídatelné chování virtuálních měn.
Cíl: Zjištění, jestli je investice do virtuálních měn finančně výhodná.
Reálné prostředí: internetové burzy BTC, LTC atd.
Metoda: Vensim
- Nejsem si jist, že zrovna systémová dynamika tohle umí řešit, spíše excel a monte carlo - Oleg.Svatos 21:00, 2 May 2013 (CET)
1. Spokojenost obyvatel
Problém: Obyvatelé Sim city, se stěhují jen pokud se jim vaše město líbí. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.-
Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a mít jich co nejvíce ve svém městě.
Reálné prostředí: Sim city
Metoda: Vensim
- Když to rozvedete, tak by to možná šlo - specifikujete ale více detailně simulované parametry a pro koho by simulace byla (kdo by byl jejím uživatelem), Pozor na to, že Vensim není prostorová simulace. - Oleg.Svatos 21:00, 2 May 2013 (CET)
- Název simulace: EKONOMIKA MALÉHO HOTELU
- Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013)
- Autor: Bc. Filip Marek
- Typ modelu: Systémová dynamika
- Modelovací nástroj: Vensim
Problém: Spokojenost obyvatel ve městech. Každý potřebuje nějakou část města, jenže například, když chce sims čerstvý vzduch a postavíte mu před domem park, bude si stěžovat, že má daleko práci či obchod.-
Cíl: Maximalizovat spokojenost obyvatel a minimalizovat negativní vlivy ve městech. Simulace vhodná pro starosty měst.
Reálné prostředí: Města.
Faktory ovlivňující spokojenost obyvatel:
Populace
Bydlení
Zaměstnání
Obchody a služby
Občanská vybavenost
- kultura a sport
- vzdělání
- sociální a zdravotnické služby
Inženýrské sítě
- energie
- voda
Dopravní infrastruktura
- dopravní zácpy
- veřejná doprava
Životní prostředí
- smog
Kriminalita
atd. Model se určitě o nějaké další entity a proměnné rozroste v průběhu navrhování systému.
3. Výroba, kompletace a distribuce hracích sad Shogi.
Problém: Při expandování projektu velice pravděpodobné předčasné docházení zásob.
Cíl: Najít optimum výroby a prodeje. (výroba částí hry, komplementace a následný prodej.)
Reálné prostředí: www.shogi.cz
Metoda: Simprocess