Difference between revisions of "Educative Games/cs"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
Line 3: Line 3:
 
V súčasnosti je slovo hra veľmi často spájaná so slovom vzdelávanie. Pri vyhľadávaní na internete je táto kombinácia veľmi populárna a môžeme ju označiť za súčasný trend.<ref name="KÜPELI">KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a</ref> Môže za to najmä rozširujúca sa dostupnosť počítačov, tabletov a chytrých telefónov, ale aj obrovský pokrok v týchto technológiách v posledných niekoľkých rokoch.<ref name="PALANDRANI">PALANDRANI, Pedro, 2020. A Decade of Change: How Tech Evolved in the 2010s and What’s In Store for the 2020s. Global X ETFs [online] [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://www.globalxetfs.com/a-decade-of-change-how-tech-evolved-in-the-2010s-and-whats-in-store-for-the-2020s/</ref>
 
V súčasnosti je slovo hra veľmi často spájaná so slovom vzdelávanie. Pri vyhľadávaní na internete je táto kombinácia veľmi populárna a môžeme ju označiť za súčasný trend.<ref name="KÜPELI">KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a</ref> Môže za to najmä rozširujúca sa dostupnosť počítačov, tabletov a chytrých telefónov, ale aj obrovský pokrok v týchto technológiách v posledných niekoľkých rokoch.<ref name="PALANDRANI">PALANDRANI, Pedro, 2020. A Decade of Change: How Tech Evolved in the 2010s and What’s In Store for the 2020s. Global X ETFs [online] [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://www.globalxetfs.com/a-decade-of-change-how-tech-evolved-in-the-2010s-and-whats-in-store-for-the-2020s/</ref>
  
Výukové hry sú typy hier, ktoré boli navrhnuté primárne pre vzdelávanie. Existujú však aj výukové hry, ktoré majú vedľajšiu alebo sekundárnu vzdelávaciu hodnotu. V týchto hrách sa napríklad jedinec venuje primárne príbehu videohry a sekundárne sa učí napríklad historické dejiny. Niektoré zdroje označujú výukové hry ako vyučovaciu techniku, ktorá posilňuje naučené vedomosti a opakuje sa v príjemnejšom prostredí. Podľa predchádzajúcej teórie, sú výukové hry iba také, ktoré posilňujú už naučené vedomosti. Vzdelávacie hry ale môžu byť aj tréneri, ktorí sa nás snažia naučiť nové informácie a nové zručnosti. Taktiež ich úlohou je, aby sme naučili prenášať nadobudnuté vedomosti do každodenného života a taktiež, aby sme zlepšili svoj osobný rozvoj.<ref name="KÜPELI">KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a</ref>
+
Výukové hry sú typy hier, ktoré boli navrhnuté primárne pre vzdelávanie. Existujú však aj výukové hry, ktoré majú vedľajšiu alebo sekundárnu vzdelávaciu hodnotu. V týchto hrách sa napríklad jedinec venuje primárne príbehu videohry a sekundárne sa učí napríklad historické dejiny. Jedinec sa tak môže učiť hraním a zábavou. <ref name="KÜPELI">KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a</ref>
 +
 
 +
Niektoré zdroje označujú výukové hry ako vyučovaciu techniku, ktorá posilňuje naučené vedomosti a opakuje sa v príjemnejšom prostredí. Podľa predchádzajúcej teórie, sú výukové hry iba také, ktoré posilňujú už naučené vedomosti. Vzdelávacie hry ale môžu byť aj tréneri, ktorí sa nás snažia naučiť nové informácie a nové zručnosti. Taktiež ich úlohou je, aby sme naučili prenášať nadobudnuté vedomosti do každodenného života a taktiež, aby sme zlepšili svoj osobný rozvoj.<ref name="KÜPELI">KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a</ref>
  
  
 
==Zdroje==
 
==Zdroje==
 
<references/>
 
<references/>

Revision as of 18:47, 31 May 2023


V súčasnosti je slovo hra veľmi často spájaná so slovom vzdelávanie. Pri vyhľadávaní na internete je táto kombinácia veľmi populárna a môžeme ju označiť za súčasný trend.[1] Môže za to najmä rozširujúca sa dostupnosť počítačov, tabletov a chytrých telefónov, ale aj obrovský pokrok v týchto technológiách v posledných niekoľkých rokoch.[2]

Výukové hry sú typy hier, ktoré boli navrhnuté primárne pre vzdelávanie. Existujú však aj výukové hry, ktoré majú vedľajšiu alebo sekundárnu vzdelávaciu hodnotu. V týchto hrách sa napríklad jedinec venuje primárne príbehu videohry a sekundárne sa učí napríklad historické dejiny. Jedinec sa tak môže učiť hraním a zábavou. [1]

Niektoré zdroje označujú výukové hry ako vyučovaciu techniku, ktorá posilňuje naučené vedomosti a opakuje sa v príjemnejšom prostredí. Podľa predchádzajúcej teórie, sú výukové hry iba také, ktoré posilňujú už naučené vedomosti. Vzdelávacie hry ale môžu byť aj tréneri, ktorí sa nás snažia naučiť nové informácie a nové zručnosti. Taktiež ich úlohou je, aby sme naučili prenášať nadobudnuté vedomosti do každodenného života a taktiež, aby sme zlepšili svoj osobný rozvoj.[1]


Zdroje

  1. 1.0 1.1 1.2 KÜPELI, Çağrı, 2019. What are Educational Game and Educational Gamification? Medium [online]. [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://cagrikupeli.medium.com/what-are-educational-game-and-educational-gamification-48441aac8b3a
  2. PALANDRANI, Pedro, 2020. A Decade of Change: How Tech Evolved in the 2010s and What’s In Store for the 2020s. Global X ETFs [online] [cit. 31.5.2023]. Dostupné na: https://www.globalxetfs.com/a-decade-of-change-how-tech-evolved-in-the-2010s-and-whats-in-store-for-the-2020s/