Difference between revisions of "Simulace ideálního rozložení hokejových hřišť (SIMPROCESS)"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
m (Simulace č.1)
Line 31: Line 31:
 
* playerLow – 2 hřiště
 
* playerLow – 2 hřiště
 
Výsledky byly následující:
 
Výsledky byly následující:
 
+
[[File:Obr_1.PNG]]
  
 
= Simulace č.2 =
 
= Simulace č.2 =
  
 
= Simulace č.3 =
 
= Simulace č.3 =

Revision as of 16:46, 18 June 2019

  • Název simulace: Simulace ideálního rozložení hokejových hřišť
  • Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2018/2019)
  • Autor: David Lisý
  • Typ modelu: Diskrétní simulace
  • Modelovací nástroj: SIMPROCESS

Popis modelu: Model popisuje celý process rybníkového hokeje a to počínaje příchodem entity hráč na stadion, následnou transformaci do jedné ze 3 výkonnostních skupin až po samotné hraní až odchod ze stadionu.

Entitní typy

  • profesionální hráč (entita playerPro, tvoří přibližně 15% hráčů)
  • pokročilý amatérský hráč (entita playerSemi, tvoří přibližně 60% hráčů)
  • amatérský hráč začátečník (entita playerLow, tvoří přibližně 25% hráčů)

Cíl simulace

Účelem této simulace bylo pomocí simulací zjistit, jaké by mělo být optimální rozvržení hracích ploch, tak aby byly co nejefektivněji využity a všichni hráči se dostali co nejvíce do hry.

Resource

Jako resource, tedy zdroj jsou považována hokejová hřiště na rybníkový hokej, kterých máme celkově 6, přičemž každé jedno bude dedikované právě jednému entitnímu typu.

Problémy

  • Problem střídání – vyřešeno za použití componenty gate a semaforu, což řídilo střídání a vstup hráčů na ledovou plochu
  • Problem odchodu hráče domů po odehrání hodiny a půl – vyřešeno za pomoci entitního atributu, který má defaultně nastavenou hodnotu 0 a do něhož se ukládá každé odehrané střídání a po dosažení určité hodnoty, hráče odešle domů

Celkově byly provedeny 3 simulace

Simulace č.1

Rozdělení hracích ploch:

  • playerPro – 1 hřiště
  • playerSemi – 3 hřiště
  • playerLow – 2 hřiště

Výsledky byly následující: Obr 1.PNG

Simulace č.2

Simulace č.3