Difference between revisions of "Fuzzy logic/cs"
m (pridavanie citacii) (Tag: Replaced) |
m |
||
Line 1: | Line 1: | ||
{{DISPLAYTITLE:Fuzzy logika v agentním rozhodování}} | {{DISPLAYTITLE:Fuzzy logika v agentním rozhodování}} | ||
− | Fuzzy Logika | + | Fuzzy Logika vznikla v kontexte teórie fuzzy množín, ktorú prvý krát predstavil Zadeh v roku 1965.e určená na modelovanie logických úvah s neurčitými alebo nepresnými údajmi. Vzťahuje sa na rodinu [https://en.wikipedia.org/wiki/Many-valued_logic viachodnotových logík], takže stanovuje hodnotu pravdy (v tomto prípade pravdivostný stupeň) logicky zložených návrhov <i>(napr. "Peter je bohatý a Ivan je vysoký.")</i> na základe posudzovania pravdivosti výrokov z ktorých je zložená<ref name="fuzzyBasic"> Cintula, Petr, Fermüller, Christian G. and Noguera, Carles, "Fuzzy Logic", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Dostupné z : https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/logic-fuzzy/</ref>. Inými slovami, tak ako v reálnom svete, pra |
= Úvod = | = Úvod = |
Revision as of 16:43, 11 June 2019
Fuzzy Logika vznikla v kontexte teórie fuzzy množín, ktorú prvý krát predstavil Zadeh v roku 1965.e určená na modelovanie logických úvah s neurčitými alebo nepresnými údajmi. Vzťahuje sa na rodinu viachodnotových logík, takže stanovuje hodnotu pravdy (v tomto prípade pravdivostný stupeň) logicky zložených návrhov (napr. "Peter je bohatý a Ivan je vysoký.") na základe posudzovania pravdivosti výrokov z ktorých je zložená[1]. Inými slovami, tak ako v reálnom svete, pra
Úvod
Umelá inteligencia v počítačových hrách sa musí vďaka rastúcim požiadavkám hráčov neustále zlepšovať. Inteligentní agenti môžu spolu s fuzzy logikou vylepšiť najdôležitejší prvok hier - interakciu.[2]
Zdroje
- ↑ Cintula, Petr, Fermüller, Christian G. and Noguera, Carles, "Fuzzy Logic", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Dostupné z : https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/logic-fuzzy/
- ↑ Li, Yifan & Musilek, Petr & Wyard-Scott, L. (2004).Fuzzy logic in agent-based game design. 734 - 739 Vol.2. 10.1109/NAFIPS.2004.1337393.