Difference between revisions of "Xskrm24"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(změna zadání ze zombie nákazy na nákazu ebola virem)
Line 27: Line 27:
  
 
Nápad je to lákavý, což o to. Vidím ale jeden problém. Jak si jistě vzpomínáte z přednášky, posledním krokem procesu vývoje modelu je dejme tomu ověření kontaktu výsledků modelu s realitou. Nedovedu si představit, jak by se Vám takové ověření mohlo podařit udělat s kladným výsledkem. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 01:18, 29 April 2016 (CEST)
 
Nápad je to lákavý, což o to. Vidím ale jeden problém. Jak si jistě vzpomínáte z přednášky, posledním krokem procesu vývoje modelu je dejme tomu ověření kontaktu výsledků modelu s realitou. Nedovedu si představit, jak by se Vám takové ověření mohlo podařit udělat s kladným výsledkem. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 01:18, 29 April 2016 (CEST)
 +
 +
== '''Edit zadání''' ==
 +
 +
== Zadání ==
 +
<b>Název simulace:</b> Epidemie Ebola viru <br />
 +
<b>Předmět:</b> 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016) <br />
 +
<b>Autor:</b> Bc. Michal Skramuský <br />
 +
<b>Typ modelu:</b> Multiagentní model <br />
 +
<b>Modelovací nástroj:</b> NetLogo <br />
 +
 +
== Definice problému ==
 +
 +
Simulace se bude zabývat epidemií viru Ebola, který se bude šířit při těsném styku nakaženého se zdravým člověkem. Na onemocnění buď člověk zemře nebo se uzdraví. Člověk se nemůže znovu nakazit (zatím žádný takový případ nenastal).
 +
 +
== Typy agentů ==
 +
 +
* Člověk
 +
* Nakažený člověk
 +
* Úmrtnost lidí (50%-90%)
 +
* Inkubační doba viru (2 dny - 3 týdny)
 +
* Nakažlivost (zvyšuje se s trváním nemoci)
 +
* Nakažené zvíře
 +
 +
 +
== Výstup práce ==
 +
 +
Cílem simulace bude zjištění, jak rychle se bude virus šířit.

Revision as of 19:10, 29 April 2016

Zadání

Název simulace: Zombie epidemie
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
Autor: Bc. Michal Skramuský
Typ modelu: Multiagentní model
Modelovací nástroj: NetLogo

Definice problému

Simulace se bude zabývat epidemií zombie viru, který se bude šířit kousnutím zombie do člověka. Člověk se po kousnutí nestane ihned zombie, ale nějaký čas to potrvá. Zombie je pomalejší než člověk. Lidé se budou snažit utéct, když uvidí zombie, a když zombie "ucítí" člověka, tak se ho bude snažit kousnout. Člověk může na kousnutí okamžitě zemřít (zombie ho sežere celého) nebo se po chvíli přemění na zombie.

Typy agentů

  • Člověk
  • Nakažený člověk
  • Zombie
  • Rychlost člověka
  • Rychlost zombie
  • Viditelnost člověka
  • Cítění zombie

Výstup práce

Cílem simulace bude zjištění, jak dlouho bude trvat zombie než vyhladí lidstvo.

Nápad je to lákavý, což o to. Vidím ale jeden problém. Jak si jistě vzpomínáte z přednášky, posledním krokem procesu vývoje modelu je dejme tomu ověření kontaktu výsledků modelu s realitou. Nedovedu si představit, jak by se Vám takové ověření mohlo podařit udělat s kladným výsledkem. Tomáš (talk) 01:18, 29 April 2016 (CEST)

Edit zadání

Zadání

Název simulace: Epidemie Ebola viru
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
Autor: Bc. Michal Skramuský
Typ modelu: Multiagentní model
Modelovací nástroj: NetLogo

Definice problému

Simulace se bude zabývat epidemií viru Ebola, který se bude šířit při těsném styku nakaženého se zdravým člověkem. Na onemocnění buď člověk zemře nebo se uzdraví. Člověk se nemůže znovu nakazit (zatím žádný takový případ nenastal).

Typy agentů

  • Člověk
  • Nakažený člověk
  • Úmrtnost lidí (50%-90%)
  • Inkubační doba viru (2 dny - 3 týdny)
  • Nakažlivost (zvyšuje se s trváním nemoci)
  • Nakažené zvíře


Výstup práce

Cílem simulace bude zjištění, jak rychle se bude virus šířit.