Difference between revisions of "Fronty na občerstvení"
(Created page with "Úvodní odstavec =Definice problému= =Metoda= =Model= =Výsledky= =Závěr= =Kód=") |
(→Definice problému) |
||
Line 2: | Line 2: | ||
=Definice problému= | =Definice problému= | ||
+ | |||
+ | Model by simuloval tvoření front u stánků na občerstvení, které je možné často vidět na | ||
+ | hudebních festivalech a dalších kulturních akcích akcích. | ||
+ | Nejdříve si lidé kupují 1 až 2 položky (limonády, pivo...) a fronta poměrně ubývá. Postupem | ||
+ | času, nebo při určité kritické velikosti fronty začne docházet k následujícím jevům: | ||
+ | ● Lidé stojící ve frontě víc vepředu začínají být žádáni, aby vzali občerstvení i pro | ||
+ | kamarády, ale i pro cizí lidi. Může to být za úplatu př. “Kup nám 3 točené limonády a | ||
+ | tady máš ještě na jednu navíc pro tebe” => to má za následek delší čekání lidí stojících | ||
+ | vzadu. Obsluha jednoho člověka trvá déle hlavně v případě piva, kdy je jedna pípa a je | ||
+ | třeba čekat na natočení např. šesti kelímků. | ||
+ | ● Může se objevovat předbíhání | ||
+ | ● Může dojít i ke kombinaci předbíhání a kupování více kelímků. | ||
+ | Účelem simulace je zachytit dynamiku tvorby těchto front a zjistit kdy začne být odbavení | ||
+ | velmi pomalé. Výsledkem by mohlo být doporučení pro způsob jak zajistit rychlejší obsloužení | ||
+ | zákazníků. Dále model může sledovat při jakém nastavení frontu je prodáno nejvíce | ||
+ | občerstvení. | ||
=Metoda= | =Metoda= |
Revision as of 21:58, 12 June 2012
Úvodní odstavec
Contents
Definice problému
Model by simuloval tvoření front u stánků na občerstvení, které je možné často vidět na hudebních festivalech a dalších kulturních akcích akcích. Nejdříve si lidé kupují 1 až 2 položky (limonády, pivo...) a fronta poměrně ubývá. Postupem času, nebo při určité kritické velikosti fronty začne docházet k následujícím jevům: ● Lidé stojící ve frontě víc vepředu začínají být žádáni, aby vzali občerstvení i pro kamarády, ale i pro cizí lidi. Může to být za úplatu př. “Kup nám 3 točené limonády a tady máš ještě na jednu navíc pro tebe” => to má za následek delší čekání lidí stojících vzadu. Obsluha jednoho člověka trvá déle hlavně v případě piva, kdy je jedna pípa a je třeba čekat na natočení např. šesti kelímků. ● Může se objevovat předbíhání ● Může dojít i ke kombinaci předbíhání a kupování více kelímků. Účelem simulace je zachytit dynamiku tvorby těchto front a zjistit kdy začne být odbavení velmi pomalé. Výsledkem by mohlo být doporučení pro způsob jak zajistit rychlejší obsloužení zákazníků. Dále model může sledovat při jakém nastavení frontu je prodáno nejvíce občerstvení.