Difference between revisions of "User talk:Xgubk00"
(→Definice problému) |
|||
Line 18: | Line 18: | ||
Jak se zrna písku zachovají nastane-li v hodinách nějaká překážka. | Jak se zrna písku zachovají nastane-li v hodinách nějaká překážka. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
=Metoda= | =Metoda= |
Revision as of 18:19, 12 June 2013
Tato stránka slouží jako Výzkumná zpráva simulace "Přesýpací hodiny" k semestrálnímu projektu pro předmět 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013) na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Zadání
Název simulace: Přesýpací hodiny
Autor: Kristýna Gubišová
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013)
Typ modelu: Multiagentní model
Nástroj modelu: Netlogo
Definice problému
Následující model simuluje chování zrn písku v přesýpacích hodinách, které pro měření času využívají právě pohyb zrvn písku, která se vždy sypou dolů díky zemské přitažlivosti.
Přesýpací hodiny se skládají ze dvou baněk (trychtýřů), které jsou spojené úzkým hrdlem. Zrna písku se postupně přesýpají z horní do spodní baňky. Jakmile je horní baňka prázdná, hodiny by mělo být možné obrátit, aby bylo možné pokračovat v měření dalšího časového úseku.
Jak se zrna písku zachovají nastane-li v hodinách nějaká překážka.
Metoda
Metoda vypracování: NetLogo
Jak model pracuje
Tlačítko Setup - při stisknutí dojde k počátečnímu nastavení pole a k vykreslení přesýpacích hodin.
Number of balls - umožní nám nastavit objem zrnek písku v přesýpacích hodinách.
Tlačítko Charge - při stisknutí se naplní přesýpací hodiny na požadovaný počet zrnek písku, který lze nastavit v number of balls. Po naplnění je potřeba tlačítko vypnout.
Tlačítko Go - stisknutí spustí padání zrnek písku
Tlačítko Turnover - při stiknutí dojde k přetočení přesýpacích hodin
Model
Model je vytvořen v prostředí NetLogo 5.0.1., jehož základem je svět ve tvaru čtverce o rozměru 41x41px (max. pxcor a pycor = 20) s centrem na souřadnicích 0;0, a vněmž máme červenou barvou vymezené dvě baňky, které jsou spojené hrdlem.