Difference between revisions of "SnakeEvolution"
(→Definícia problému) |
(→Popis) |
||
Line 4: | Line 4: | ||
== Popis == | == Popis == | ||
+ | |||
+ | Pôvodná hra Snake vznikla už v roku 1976. Zaujímavé je že pôvodná verzia bola pre dvoch hráčov. Jednoduchosť a chytľavý koncept túto hru spopularizovali až sa jej najpopulárnejšia varianta dostala v roku 1998 na mobilné telefóny Nokia. Túto verziu už väčšina ľudí dobre pozná. Na malej statickej, väčšinou štvorcovej obrazovke hráč ovláda hada, s ktorým zbiera jedlo po, ktoré sa náhodne objavuje na mape. Zjedením jedla had rastie a zaberá väčšiu časť mapy. S každým získaným jedlom hráč dostane bod, had narastie a hra je ťažšia, pretože hráč s hadom nemôže naraziť do do svojeho chvostu, alebo do steny a miesta je stále menej a menej. To si vyžaduje chvíľu praxe a určitú známku stratégie ako hru hrať. Bežný hráč sa takéto jednoduché pravidlá rýchlo naučí a dosiahne celkom zaujímavý výsledok. No čo keby sme to chceli naučiť len pár neurónov? Dokáže sa pár neurónov naučiť zbierať body v tejto klasickej hre, alebo je na to potrebné človeka? To sa dozvieme v tejto práci. | ||
== Cieľ == | == Cieľ == |
Revision as of 10:33, 27 May 2024
Simulácia evolúcie neurónovej siete, ktorej cieľom je naučiť sa hrať klasickú hru Snake.
Autor: Michal Štefaňák
Popis
Pôvodná hra Snake vznikla už v roku 1976. Zaujímavé je že pôvodná verzia bola pre dvoch hráčov. Jednoduchosť a chytľavý koncept túto hru spopularizovali až sa jej najpopulárnejšia varianta dostala v roku 1998 na mobilné telefóny Nokia. Túto verziu už väčšina ľudí dobre pozná. Na malej statickej, väčšinou štvorcovej obrazovke hráč ovláda hada, s ktorým zbiera jedlo po, ktoré sa náhodne objavuje na mape. Zjedením jedla had rastie a zaberá väčšiu časť mapy. S každým získaným jedlom hráč dostane bod, had narastie a hra je ťažšia, pretože hráč s hadom nemôže naraziť do do svojeho chvostu, alebo do steny a miesta je stále menej a menej. To si vyžaduje chvíľu praxe a určitú známku stratégie ako hru hrať. Bežný hráč sa takéto jednoduché pravidlá rýchlo naučí a dosiahne celkom zaujímavý výsledok. No čo keby sme to chceli naučiť len pár neurónov? Dokáže sa pár neurónov naučiť zbierať body v tejto klasickej hre, alebo je na to potrebné človeka? To sa dozvieme v tejto práci.