Difference between revisions of "Optimalizace počtu výčapov piva na štadióne (Simprocess)"
m (→Metoda: - vytvorenie tabulky vstupnych dat) |
m (→Vstupní data: - Vlastnosti divákov) |
||
Line 18: | Line 18: | ||
Nájsť otpimálny počet výčapov prihľiadnúc na počet ľudí na štadióne tak, aby sa minimalizovali straty od nedočkavých ľudí, ktorí si radšej zvolia konkurenčný výčap | Nájsť otpimálny počet výčapov prihľiadnúc na počet ľudí na štadióne tak, aby sa minimalizovali straty od nedočkavých ľudí, ktorí si radšej zvolia konkurenčný výčap | ||
− | = | + | = Metóda = |
− | + | Nasledujúce tabuľky približuje chovanie modelu a opisujú význam vybraných vstupných dát. | |
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
− | |+ align="top" | ''' | + | |+ align="top" | ''' Vlastnosti divákov ''' |
+ | !| Názov entity || Pravdepodobnosť zakúpenia piva ihneď po príchode || Dlžka sledovania zápasu bez piva (v minútach) || || start/end | ||
+ | |- | ||
+ | | Fan || 0% || Tri(40,55,80) | ||
+ | |- | ||
+ | | Beer guy || 40% || Tri(30,40,60) | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |+ align="top" | ''' Generovaní divákov ''' | ||
!| Názov entity || Názov schedule || Typ distribúcie || jednotka času || start/end | !| Názov entity || Názov schedule || Typ distribúcie || jednotka času || start/end | ||
|- | |- | ||
− | | Fan || First real fans || Poi(20.0) || | + | | Fan || First real fans || Poi(20.0) || 1 minúta || 16:00 - 16:30 |
|- | |- | ||
− | | Fan || Normal real fans || Poi(30.0) || | + | | Fan || Normal real fans || Poi(30.0) || 1 minúta || 16:30 - 17:00 |
|- | |- | ||
− | | Beer guy || First Beer guys || Poi(15.0) || | + | | Beer guy || First Beer guys || Poi(15.0) || 1 minúta || 16:00 - 16:30 |
|- | |- | ||
− | | Beer guy || Normal Beer fans || Poi(10.0) || | + | | Beer guy || Normal Beer fans || Poi(10.0) || 1 minúta || 16:30 - 17:00 |
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | Pri generovaní fanúšikov som použil <i>Poison Distribúciu</>, keďže entity sa generujú v krátkom časovom intervale, čo najlepšie vyhovuje mojmu prípadu, kedy sa snažím čo najrealistickejšie vystihnúť príchod fanúšikov na štadión. | ||
=Model= | =Model= |
Revision as of 21:42, 16 June 2019
Contents
Zadání
Název simulace: Simulace optímálneho počtu výčapov piva na štadióne
Autor: Bc. Dominik Turák, turd01
Typ modelu: Diskrétni simulace
Modelovací nástroj: SIMPROCESS
Popis Modelu
Na hokejových alebo futbalových zápasoch sa často stáva, že človek musí čakať na pivo v dlhom rade celú večnosť. Navyše, ak sa poblízku štadióna nachádza podnik, v ktorom tiež čapujú pivo, ľudia sa mnohokrát rozhodnú ísť si radšej načapovať pivo tam, pretože je to pre nich mnohokrát výhodnejšie, najmä z finančného hľadiska. Štadión tým pádom stráca potencionálny zisk a naopak, pri malom počte ľudí zbytočne prepláca pracujúcich výčapníkov.
Cíl simulace
Nájsť otpimálny počet výčapov prihľiadnúc na počet ľudí na štadióne tak, aby sa minimalizovali straty od nedočkavých ľudí, ktorí si radšej zvolia konkurenčný výčap
Metóda
Nasledujúce tabuľky približuje chovanie modelu a opisujú význam vybraných vstupných dát.
Názov entity | Pravdepodobnosť zakúpenia piva ihneď po príchode | Dlžka sledovania zápasu bez piva (v minútach) | start/end | |
---|---|---|---|---|
Fan | 0% | Tri(40,55,80) | ||
Beer guy | 40% | Tri(30,40,60) |
Názov entity | Názov schedule | Typ distribúcie | jednotka času | start/end |
---|---|---|---|---|
Fan | First real fans | Poi(20.0) | 1 minúta | 16:00 - 16:30 |
Fan | Normal real fans | Poi(30.0) | 1 minúta | 16:30 - 17:00 |
Beer guy | First Beer guys | Poi(15.0) | 1 minúta | 16:00 - 16:30 |
Beer guy | Normal Beer fans | Poi(10.0) | 1 minúta | 16:30 - 17:00 |
Pri generovaní fanúšikov som použil Poison Distribúciu</>, keďže entity sa generujú v krátkom časovom intervale, čo najlepšie vyhovuje mojmu prípadu, kedy sa snažím čo najrealistickejšie vystihnúť príchod fanúšikov na štadión.
Model
Výsledky
Závěr
Kód
Reference