Difference between revisions of "Serious Gaming/cs"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(YouTube videa)
Line 6: Line 6:
 
[https://www.youtube.com/watch?v=g2CXB-Chsk0 Serious Games and Gamification Development Secrets 2018] -  
 
[https://www.youtube.com/watch?v=g2CXB-Chsk0 Serious Games and Gamification Development Secrets 2018] -  
 
Prezentace [https://seriousplayconf.com/speaker/andrew-hughes/ Andrew Hughes] z Designing Digitally, Inc. hovořící na konferenci Learning Solutions.<br>
 
Prezentace [https://seriousplayconf.com/speaker/andrew-hughes/ Andrew Hughes] z Designing Digitally, Inc. hovořící na konferenci Learning Solutions.<br>
[https://www.youtube.com/watch?v=MUn3hVZ-ejk Learning through "serious games" - learning world] - Co jsou to "''vážné hry''" a mohou přinést rozdíl ve výsledcích vzdělávání? Může být výuka založená na těchto hrách využitá ke každému předmětu?
+
[https://www.youtube.com/watch?v=MUn3hVZ-ejk Learning through "serious games" - learning world] - Může přinést serious gaming rozdíl ve výsledcích vzdělávání? Může být výuka založená na těchto hrách využitá ke každému předmětu?
  
 
== Zdroje ==
 
== Zdroje ==
  
 
<references/>
 
<references/>

Revision as of 22:11, 30 May 2019

Pojem serious gaming nebo česky také „vážné hry“ lze v podstatě použít, jako zastřešující termín pro jakoukoliv iniciativu založenou na hře, která má další „vážnou“ agendu. V těchto konkrétních hrách nejde primárně o zábavu, nýbrž o vzdělávaní. Může jít o trénink, učení nebo simulaci sociálních a ekonomických dovedností. Tento pojem poprvé definoval Clark C Abt’s v roce 1970. Ovšem k největšímu rozmachu a využívání tohoto termínu jakožto samostatného studijního oboru došlo o 30 let později Benem Sawyerem. V roce 2002 také publikuje svoji práci Serious Games: Improving Public Policy Through Game-based Learning and Simulation. [1] Jedním z největších důvodů rozšíření tohoto oboru byl především obrovský pokrok IT techniky a tvorby nových interaktivních her. Hry se v současné době využívají napříč různými odvětví, nejpočetnější využití můžeme najít především v letectví, zdravotnictví, komunikaci nebo obraně.


YouTube videa

Serious Games and Gamification Development Secrets 2018 - Prezentace Andrew Hughes z Designing Digitally, Inc. hovořící na konferenci Learning Solutions.
Learning through "serious games" - learning world - Může přinést serious gaming rozdíl ve výsledcích vzdělávání? Může být výuka založená na těchto hrách využitá ke každému předmětu?

Zdroje

  1. SAWYER, Ben., & REJESKI, David. (2002) Serious Games: Improving Public Policy Through Game-based Learning and Simulation Woodrow Wilson International Center for Scholars.