Difference between revisions of "Xhejj23"
(Created page with "{{DISPLAYTITLE:Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí}} == Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí == Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavř...") |
|||
Line 47: | Line 47: | ||
== Reference == | == Reference == | ||
<references/> | <references/> | ||
+ | |||
+ | Problém je, že tohle téma je úplně "měkké". Pracujete s velmi subjektivními, prakticky neměřitelnými charakteristikami. V podstatě tam nemáte nic, čeho byste se mohl chytit. Čili nějakou simulaci byste z toho určitě udělal, ale nedokázal byste splnit podmínku její validity. Nemáte jak to porovnat s realitou. [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 11:10, 15 May 2016 (CEST) |
Revision as of 10:10, 15 May 2016
Contents
Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí
Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a vzájemnou interakci. Tento jev je již definován jako ponorková nemoc[1]. Agenti budou náhodně rozmístěni v uzavřeném prostoru, budou jim náhodně přiděleny různé osobnostní rysy a nálada. Atributy agentů jsou rozepsány dále, ale pro upřesnění temperamentních typů - sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik. Simulované prostředí by mělo mít tři formy a to zima, horko a příjemně. Tyto prostředí bude možnost přepínat ručně. Prostředí příjemně bude neutrální a každý člověk se v něm cítí optimálně. Následně bude mít každý člověk náhodně nastavené své oblíbené prostředí z horko nebo zima. Následně při spuštění simulace bude možnost nastavit počet lidí v místnosti a ručně jim přepínat prostředí a pomocí monitorů sledovat vývoj jejich interakcí, když na sebe narazí. Při interakcích budou hrát roli oblíbené prostředí, nálada a temperament. Následně od toho se bude odvíjet i jejich rychlost pohybu, čím nervní člověk, tím rychlejší pohyb. Do role přijde i úzkost, která se bude zvyšovat v průběhu simulace.
Zadání
Název simulace: Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
Autor: Bc. Jakub Hejduk
Typ modelu: multiagentní
Modelovací nástroj: NetLogo 5.3.1
Agenti a atributy
- Lidé/člověk
- Rychlost pohybu (pace)
- Nálada (mood)
- Temperament (type_of_temperament)
- Oblíbené prostředí (favourite_enviroment)
- Úzkost (anxiety)
- Prostředí
- Druh (type)
Parametry
- Počet lidí v místnosti
- Počet hodin
- Počet slovních hádek
- Počet šarvátek
- Počet mrtvých
- Počet příjemných interakcí
Cíl/výstupy práce
Cílem práce je získat přehled o jednotlivých prostředích a systém vzájemných interakcí. Zjistit, jak budou spolu reagovat lidé v různých prostředích, jak ve výsledku dopadnou jejich interakce (příjemná interakce, slovní hádka, šarvátka (počet mrtvých ze šarvátky). Dále zjistit, jak se bude vyvíjet situace v rámci délky simulace. Taktéž sledovat vývoj simulace při různém počtu lidí v místnosti (je předpoklad, že v přeplněné místnosti bude daleko horší atmostféra). Následně výsledky interpretovat vzhledem k typu prostředí, počtu uběhlých hodin a počtu lidí v místnosti.
Komentáře
Prostor pro komentáře k zadání.
Reference
- ↑ Wikipedia.org. Ponorková nemoc. [online]. [cit. 12.05.2016]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponorkov%C3%A1_nemoc
Problém je, že tohle téma je úplně "měkké". Pracujete s velmi subjektivními, prakticky neměřitelnými charakteristikami. V podstatě tam nemáte nic, čeho byste se mohl chytit. Čili nějakou simulaci byste z toho určitě udělal, ale nedokázal byste splnit podmínku její validity. Nemáte jak to porovnat s realitou. Tomáš (talk) 11:10, 15 May 2016 (CEST)