Difference between revisions of "Xmolm00"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(Created page with "== Optimální řízení přehrad na Vltavské kaskádě == Simulace se bude snažit nalézt optimální hladiny na 9 Vltavských přehradách. Důraz bude kladen na protipov...")
 
 
(30 intermediate revisions by 3 users not shown)
Line 1: Line 1:
== Optimální řízení přehrad na Vltavské kaskádě ==
+
== Čištění ropné skvrny==
  
Simulace se bude snažit nalézt optimální hladiny na 9 Vltavských přehradách. Důraz bude kladen na protipovodňová pasivní opatření (tzn. aby k povodním nedocházelo). Každá hráz svoji regulaci, se říci, že se bude jednat o multiagentní systém.
+
V případě havárie ropné plošiny či tankeru uniká do moře tisíce tun ropy. Předmětem simulace bude otázka, kdy je optimální počet plavidel schopno ropu z moře odsát za určitý čas. Mezi parametry se bude řadit rychlost úniku ropy a počet „odsávacích“ plavidel. Dále bude i nastavitelná počáteční velikost skvrny v tunách, což bude počáteční stav, kdy lodě začnou ropu odsávat. Nejhlavnější body nastavení budou finanční mantinely při likvidaci skvrny a požadovaný počet dnů na uklizení. Součástí této mise bude i ponorka pro opravu zdroje ropy. Jakmile se dostane ke zdroji úniku, zvětšování ropné skvrny ustane. Každá z lodí bude mít konstantní rychlost odsávání. Pokud v lokalitě, kde se loď nachází, není žádná skvrna loď se „posune“. Každá loď omezenou kapacitu a po jejím naplnění se musí vrátit do přístavu. Situaci komplikuje fakt, že ropa se na moři rychle rozplývá do okolí, tudíž jedním z parametrů bude i rychlost rozptylování skvrny. Simulace bude probíhat na 1 tick jako 1 hodina, přičemž budou sledovány navyšující se finance při provozu lodí za den a počet dní. Pokud se jedna z hodnot dostane za parametrizovatelné stavy (celkové finance a počet dní k úklidu havárie), hodnota změní barvu.
 +
 
 +
== Zadání ==
 +
 
 +
'''Název simulace''': Čištění ropné skvrny
 +
 
 +
'''Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)
 +
 
 +
'''Autor''': Bc. Martin Mol
 +
 
 +
'''Typ modelu''': Multiagentní
 +
 
 +
'''Modelovací nástroj''': NetLogo
 +
 
 +
 
 +
==Parametry==
 +
* Akceptovatelná investice do likvidace katastrofy
 +
* Požadovaný počet dní na vyčištění
 +
* Počet lodí (bude uvedena cena za provoz jedné lodi na den)
 +
* Rychlost úniku ropy (t/h)
 +
* Počáteční velikost skvrny (km2)
 +
* Rychlost ponorky (km/h) –
 +
* Vzdálenost přístavu (km)
 +
* Rychlost rozptýlení skvrny (km/h)
 +
==Logování==
 +
* Utraceno peněz za každý den celé akce
 +
* Počet dní, 1den = 24tiků
 +
== Výstupy práce ==
 +
 
 +
Cílem simulace je nalézt nastavení takové nastavení parametrů, které odpovídá optimálnímu rozvržení financí vůči počtu dní na čištění ropné skvrny.
 +
 
 +
Zadání je velmi zajímavé, jenom nevím, jestli k němu seženete reálná data. Můžete to prosím uvěst? [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 02:21, 9 May 2016 (CEST)
 +
 
 +
Tak pro začátek spousta informací o velikosti skvrn u havárií, které již proběhly: [http://www.itopf.com/knowledge-resources/data-statistics/statistics/ Oil spill statistics] [http://www.itopf.com/fileadmin/data/Documents/Company_Lit/Oil_Spill_Stats_2016.pdf Oil tanker spill statistic 2015] [https://ourworldindata.org/oil-spills/ Oil spills]  [[User:Xmolm00|Xmolm00]] ([[User talk:Xmolm00|talk]]) 07:29, 9 May 2016 (CEST)
 +
 
 +
ok, '''schváleno''' [[User:Tomáš|Tomáš]] ([[User talk:Tomáš|talk]]) 23:29, 14 May 2016 (CEST)

Latest revision as of 10:11, 15 May 2016

Čištění ropné skvrny

V případě havárie ropné plošiny či tankeru uniká do moře tisíce tun ropy. Předmětem simulace bude otázka, kdy je optimální počet plavidel schopno ropu z moře odsát za určitý čas. Mezi parametry se bude řadit rychlost úniku ropy a počet „odsávacích“ plavidel. Dále bude i nastavitelná počáteční velikost skvrny v tunách, což bude počáteční stav, kdy lodě začnou ropu odsávat. Nejhlavnější body nastavení budou finanční mantinely při likvidaci skvrny a požadovaný počet dnů na uklizení. Součástí této mise bude i ponorka pro opravu zdroje ropy. Jakmile se dostane ke zdroji úniku, zvětšování ropné skvrny ustane. Každá z lodí bude mít konstantní rychlost odsávání. Pokud v lokalitě, kde se loď nachází, není žádná skvrna loď se „posune“. Každá loď má omezenou kapacitu a po jejím naplnění se musí vrátit do přístavu. Situaci komplikuje fakt, že ropa se na moři rychle rozplývá do okolí, tudíž jedním z parametrů bude i rychlost rozptylování skvrny. Simulace bude probíhat na 1 tick jako 1 hodina, přičemž budou sledovány navyšující se finance při provozu lodí za den a počet dní. Pokud se jedna z hodnot dostane za parametrizovatelné stavy (celkové finance a počet dní k úklidu havárie), hodnota změní barvu.

Zadání

Název simulace: Čištění ropné skvrny

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)

Autor: Bc. Martin Mol

Typ modelu: Multiagentní

Modelovací nástroj: NetLogo


Parametry

  • Akceptovatelná investice do likvidace katastrofy
  • Požadovaný počet dní na vyčištění
  • Počet lodí (bude uvedena cena za provoz jedné lodi na den)
  • Rychlost úniku ropy (t/h)
  • Počáteční velikost skvrny (km2)
  • Rychlost ponorky (km/h) –
  • Vzdálenost přístavu (km)
  • Rychlost rozptýlení skvrny (km/h)

Logování

  • Utraceno peněz za každý den celé akce
  • Počet dní, 1den = 24tiků

Výstupy práce

Cílem simulace je nalézt nastavení takové nastavení parametrů, které odpovídá optimálnímu rozvržení financí vůči počtu dní na čištění ropné skvrny.

Zadání je velmi zajímavé, jenom nevím, jestli k němu seženete reálná data. Můžete to prosím uvěst? Tomáš (talk) 02:21, 9 May 2016 (CEST)

Tak pro začátek spousta informací o velikosti skvrn u havárií, které již proběhly: Oil spill statistics Oil tanker spill statistic 2015 Oil spills Xmolm00 (talk) 07:29, 9 May 2016 (CEST)

ok, schváleno Tomáš (talk) 23:29, 14 May 2016 (CEST)