Difference between revisions of "Xrytm00"
(→Parametry) |
m (→Výstupy práce) |
||
(21 intermediate revisions by 3 users not shown) | |||
Line 1: | Line 1: | ||
− | == | + | == Exploze == |
− | Cílem | + | Cílem modelu bude zkoumání vlivu explozí o různé síle na člověka, případně budovy. Model bude obsahovat výbušninu, u které bude možné nastavit sílu exploze například v kilogramech TNT nebo jiných jednotkách. Po explozi je vytvořena tlaková a tepelná vlna, která bude působit na lidi, případně budovy. Od epicentra exploze se budou rozšiřovat pásma, která budou působit s různou intenzitou (blíže epicentru bude vyšší teplota a tlak). Model bude zaznamenávat počet lidských obětí, počet těžce a lehce zraněných, případně míru poškození budov. |
== Zadání == | == Zadání == | ||
− | '''Název simulace''': | + | '''Název simulace''': Exploze |
'''Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015) | '''Předmět''': 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015) | ||
Line 15: | Line 15: | ||
'''Modelovací nástroj''': Netlogo | '''Modelovací nástroj''': Netlogo | ||
+ | |||
+ | == Agenti == | ||
+ | |||
+ | * lidé | ||
+ | * budovy | ||
+ | * výbušnina | ||
== Parametry == | == Parametry == | ||
− | * | + | * síla výbušniny |
− | * | + | * umístění výbušniny (venku/uvnitř) |
− | |||
− | |||
− | |||
== Výstupy práce == | == Výstupy práce == | ||
− | Výstupem | + | Výstupem tohoto modelu budou vlivy explozí o různé síle na lidi, případně budovy. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | : | + | : Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší. |
+ | : Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost. | ||
+ | : Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. '''Schváleno'''. [[User:Tomáš|Tomáš]] 22:06, 12 May 2015 (CEST) |
Latest revision as of 21:07, 12 May 2015
Contents
Exploze
Cílem modelu bude zkoumání vlivu explozí o různé síle na člověka, případně budovy. Model bude obsahovat výbušninu, u které bude možné nastavit sílu exploze například v kilogramech TNT nebo jiných jednotkách. Po explozi je vytvořena tlaková a tepelná vlna, která bude působit na lidi, případně budovy. Od epicentra exploze se budou rozšiřovat pásma, která budou působit s různou intenzitou (blíže epicentru bude vyšší teplota a tlak). Model bude zaznamenávat počet lidských obětí, počet těžce a lehce zraněných, případně míru poškození budov.
Zadání
Název simulace: Exploze
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015)
Autor: Bc. Maxim Rytych
Typ modelu: Multiagentní
Modelovací nástroj: Netlogo
Agenti
- lidé
- budovy
- výbušnina
Parametry
- síla výbušniny
- umístění výbušniny (venku/uvnitř)
Výstupy práce
Výstupem tohoto modelu budou vlivy explozí o různé síle na lidi, případně budovy.
- Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší.
- Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost.
- Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. Schváleno. Tomáš 22:06, 12 May 2015 (CEST)