Difference between revisions of "Xrytm00"
(→Výstupy práce) |
m (→Výstupy práce) |
||
Line 33: | Line 33: | ||
: Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší. | : Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší. | ||
: Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost. | : Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost. | ||
− | Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. '''Schváleno'''. [[User:Tomáš|Tomáš]] 22:06, 12 May 2015 (CEST) | + | : Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. '''Schváleno'''. [[User:Tomáš|Tomáš]] 22:06, 12 May 2015 (CEST) |
Latest revision as of 21:07, 12 May 2015
Contents
Exploze
Cílem modelu bude zkoumání vlivu explozí o různé síle na člověka, případně budovy. Model bude obsahovat výbušninu, u které bude možné nastavit sílu exploze například v kilogramech TNT nebo jiných jednotkách. Po explozi je vytvořena tlaková a tepelná vlna, která bude působit na lidi, případně budovy. Od epicentra exploze se budou rozšiřovat pásma, která budou působit s různou intenzitou (blíže epicentru bude vyšší teplota a tlak). Model bude zaznamenávat počet lidských obětí, počet těžce a lehce zraněných, případně míru poškození budov.
Zadání
Název simulace: Exploze
Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2014/2015)
Autor: Bc. Maxim Rytych
Typ modelu: Multiagentní
Modelovací nástroj: Netlogo
Agenti
- lidé
- budovy
- výbušnina
Parametry
- síla výbušniny
- umístění výbušniny (venku/uvnitř)
Výstupy práce
Výstupem tohoto modelu budou vlivy explozí o různé síle na lidi, případně budovy.
- Odstranil jsem komentáře k předchozímu zadání - pro zájemce zůstávají v historii. K Vašemu návrhu: soust5e+dte se na ten samotný výbuch, jeho šíření, případné překážky. V podstatě to není úplně agentní simulace per se, ale může to být tak zajímavé, že to bude ještě lepší.
- Zjistěte si parametry skutečných výbušnin - ono záleží nejen na materiálu, ale i na roznětce a umístění, pokud vím. Tak0 to šíření není úplně stejné - záleží na typu výbušniny. Budete o tom muset nejdřív něco načíst - rozhodně to není otázka jen nějaké hmotnosti, těch parametrů tam bude víc. Rozestavte do té simulace nějaké překážky z různých materiálů (sklo v oknech, beton, lidi...) a zkuste nasimulovat, k čemu dochází v závistlosti na vzdálenosti a typu výbušniny. Také bych pracoval spíše s otevřeným prostranstvím, protože fyzika výbuchu v interiéru je mnohem složitější (různě se to tam odráží, apod.). To byste musel buď nemístně zjednodušovat, což bysme určtitě nikdo nechtěl nebo byste se z toho brzy zbláznil. I v tom exteriéru je to podle mě zajímavé víc než dost.
- Každopádně si o tom ale nejdřív aspoň předběžně něco načtěte. Schváleno. Tomáš 22:06, 12 May 2015 (CEST)