Difference between revisions of "User talk:Xgubk00"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(Definice problému)
(Model)
Line 28: Line 28:
  
 
=Model=
 
=Model=
 +
Simulační model je vytvořen v prostředí NetLogo 5.0.1., jehož základem je čtvercový svět o rozměru 41x41px (max. pxcor a pycor = 20) a vněmž máme vymezené dvě baňky, které jsou spojené hrdlem.
  
 
=Výsledky=
 
=Výsledky=

Revision as of 15:50, 12 June 2013

Tato stránka slouží jako Výzkumná zpráva simulace "Přesýpací hodiny" k semestrálnímu projektu pro předmět 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013) na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Zadání

Název simulace: Přesýpací hodiny

Autor: Kristýna Gubišová

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2012/2013)

Typ modelu: Multiagentní model

Nástroj modelu: Netlogo

Definice problému

Následující model simuluje chování zrn písku v přesýpacích hodinách, které pro měření času využívají právě pohyb zrvn písku, která se vždy sypou dolů díky zemské přitažlivosti.

Přesýpací hodiny se skládají ze dvou baněk (trychtýřů), které jsou spojené úzkým hrdlem. Zrna písku se postupně přesýpají z horní do spodní baňky. Jakmile je horní baňka prázdná, hodiny musí být možné obrátit, aby bylo možné pokračovat v měření dalšího časového úseku.



Přesýpací hodiny. Za jak dlouho se přesype písek resp. propadnou různě velká zrna písku, určitým otvorem v přesýpacích hodinách při pořád stejné gravitaci. Možné rozšíření: Písek uvnitř baňky se rozemílá na drobnější, tzn. hodiny se začnou přecházet.

Agenty by byly jednotlivá zrna písku, která by se jednoduše sypala zhora, skrz zužující se trychtýř, takže by písek byl dávkován. Jednotlivá zrna by mohla být modifikovatelná, tedy dala by se měnit jejich velikost (do velikosti otvoru, jinak by došlo k ucpání). Sledovali bychom se také písek skládá na dně. Bylo by možné do hodin vložit i nějakou překážku a sledovat jak si s ní písek poradí. Mohli bychom také sledovat jak se přesýpání změní, nastane-li gravitační zrychlení.

Metoda

Metoda vypracování: NetLogo

Model

Simulační model je vytvořen v prostředí NetLogo 5.0.1., jehož základem je čtvercový svět o rozměru 41x41px (max. pxcor a pycor = 20) a vněmž máme vymezené dvě baňky, které jsou spojené hrdlem.

Výsledky

Závěr

Kód