Difference between revisions of "Fuzzy logic/cs"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
m (pridavanie citacii)
(Tag: Replaced)
m
Line 1: Line 1:
 
{{DISPLAYTITLE:Fuzzy logika v agentním rozhodování}}
 
{{DISPLAYTITLE:Fuzzy logika v agentním rozhodování}}
  
Fuzzy Logika je určená na modelovanie logických úvah s neurčitými alebo nepresnými údajmi. <ref name="fuzzyBasic"> Cintula, Petr, Fermüller, Christian G. and Noguera, Carles, "Fuzzy Logic", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Dostupné z : https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/logic-fuzzy/</ref>
+
Fuzzy Logika vznikla v kontexte teórie fuzzy množín, ktorú prvý krát predstavil Zadeh v roku 1965.e určená na modelovanie logických úvah s neurčitými alebo nepresnými údajmi. Vzťahuje sa na rodinu [https://en.wikipedia.org/wiki/Many-valued_logic viachodnotových logík], takže stanovuje hodnotu pravdy (v tomto prípade pravdivostný stupeň) logicky zložených návrhov <i>(napr. "Peter je bohatý a Ivan je vysoký.")</i> na základe posudzovania pravdivosti výrokov z ktorých je zložená<ref name="fuzzyBasic"> Cintula, Petr, Fermüller, Christian G. and Noguera, Carles, "Fuzzy Logic", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Dostupné z : https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/logic-fuzzy/</ref>. Inými slovami, tak ako v reálnom svete, pra
  
 
= Úvod =
 
= Úvod =

Revision as of 16:43, 11 June 2019


Fuzzy Logika vznikla v kontexte teórie fuzzy množín, ktorú prvý krát predstavil Zadeh v roku 1965.e určená na modelovanie logických úvah s neurčitými alebo nepresnými údajmi. Vzťahuje sa na rodinu viachodnotových logík, takže stanovuje hodnotu pravdy (v tomto prípade pravdivostný stupeň) logicky zložených návrhov (napr. "Peter je bohatý a Ivan je vysoký.") na základe posudzovania pravdivosti výrokov z ktorých je zložená[1]. Inými slovami, tak ako v reálnom svete, pra

Úvod

Umelá inteligencia v počítačových hrách sa musí vďaka rastúcim požiadavkám hráčov neustále zlepšovať. Inteligentní agenti môžu spolu s fuzzy logikou vylepšiť najdôležitejší prvok hier - interakciu.[2]

Zdroje

  1. Cintula, Petr, Fermüller, Christian G. and Noguera, Carles, "Fuzzy Logic", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), Dostupné z : https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/logic-fuzzy/
  2. Li, Yifan & Musilek, Petr & Wyard-Scott, L. (2004).Fuzzy logic in agent-based game design. 734 - 739 Vol.2. 10.1109/NAFIPS.2004.1337393.