Difference between revisions of "User:Xhejj23"

From Simulace.info
Jump to: navigation, search
(Created page with "== Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí == Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a...")
 
 
(6 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 +
{{DISPLAYTITLE:Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí}}
 +
 
== Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí ==
 
== Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí ==
  
Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a jednání. Tento jev je již definován jako
+
Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a vzájemnou interakci. Tento jev je již definován jako ponorková nemoc<ref name="ponorka">Wikipedia.org. Ponorková nemoc. [online]. [cit. 12.05.2016]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponorkov%C3%A1_nemoc</ref>. Agenti budou náhodně rozmístěni v uzavřeném prostoru, budou jim náhodně přiděleny různé osobnostní rysy a nálada. Atributy agentů jsou rozepsány [[#Agenti_a_atributy|dále]], ale pro upřesnění temperamentních typů - sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik. Simulované prostředí by mělo mít tři formy a to zima, horko a příjemně. Tyto prostředí bude možnost přepínat ručně. Prostředí příjemně bude neutrální a každý člověk se v něm cítí optimálně. Následně bude mít každý člověk náhodně nastavené své oblíbené prostředí z horko nebo zima. Následně při spuštění simulace bude možnost nastavit počet lidí v místnosti a ručně jim přepínat prostředí a pomocí monitorů sledovat vývoj jejich interakcí, když na sebe narazí. Při interakcích budou hrát roli oblíbené prostředí, nálada a temperament. Následně od toho se bude odvíjet i jejich rychlost pohybu, čím nervní člověk, tím rychlejší pohyb. Do role přijde i úzkost, která se bude zvyšovat v průběhu simulace.
  
 
== Zadání ==
 
== Zadání ==
Line 30: Line 32:
  
 
* Počet lidí v místnosti
 
* Počet lidí v místnosti
* Počet dní
+
* Počet hodin
 
* Počet slovních hádek
 
* Počet slovních hádek
 
* Počet šarvátek
 
* Počet šarvátek
Line 37: Line 39:
  
 
== Cíl/výstupy práce ==
 
== Cíl/výstupy práce ==
 +
 +
Cílem práce je získat přehled o jednotlivých prostředích a systém vzájemných interakcí. Zjistit, jak budou spolu reagovat lidé v různých prostředích, jak ve výsledku dopadnou jejich interakce (příjemná interakce, slovní hádka, šarvátka (počet mrtvých ze šarvátky). Dále zjistit, jak se bude vyvíjet situace v rámci délky simulace. Taktéž sledovat vývoj simulace při různém počtu lidí v místnosti (je předpoklad, že v přeplněné místnosti bude daleko horší atmostféra). Následně výsledky interpretovat vzhledem k typu prostředí, počtu uběhlých hodin a počtu lidí v místnosti.
  
 
== Komentáře ==
 
== Komentáře ==
 +
Prostor pro komentáře k zadání.
  
 
== Reference ==
 
== Reference ==
 +
<references/>

Latest revision as of 14:19, 12 May 2016


Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí

Tato simulace by se měla zabývat vlivem uzavřeného prostředí na lidské chování, respektive jejich náladu a vzájemnou interakci. Tento jev je již definován jako ponorková nemoc[1]. Agenti budou náhodně rozmístěni v uzavřeném prostoru, budou jim náhodně přiděleny různé osobnostní rysy a nálada. Atributy agentů jsou rozepsány dále, ale pro upřesnění temperamentních typů - sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik. Simulované prostředí by mělo mít tři formy a to zima, horko a příjemně. Tyto prostředí bude možnost přepínat ručně. Prostředí příjemně bude neutrální a každý člověk se v něm cítí optimálně. Následně bude mít každý člověk náhodně nastavené své oblíbené prostředí z horko nebo zima. Následně při spuštění simulace bude možnost nastavit počet lidí v místnosti a ručně jim přepínat prostředí a pomocí monitorů sledovat vývoj jejich interakcí, když na sebe narazí. Při interakcích budou hrát roli oblíbené prostředí, nálada a temperament. Následně od toho se bude odvíjet i jejich rychlost pohybu, čím nervní člověk, tím rychlejší pohyb. Do role přijde i úzkost, která se bude zvyšovat v průběhu simulace.

Zadání

Název simulace: Simulace chování lidí v uzavřeném prostředí

Předmět: 4IT495 Simulace systémů (LS 2015/2016)

Autor: Bc. Jakub Hejduk

Typ modelu: multiagentní

Modelovací nástroj: NetLogo 5.3.1

Agenti a atributy

  • Lidé/člověk
    • Rychlost pohybu (pace)
    • Nálada (mood)
    • Temperament (type_of_temperament)
    • Oblíbené prostředí (favourite_enviroment)
    • Úzkost (anxiety)
  • Prostředí
    • Druh (type)

Parametry

  • Počet lidí v místnosti
  • Počet hodin
  • Počet slovních hádek
  • Počet šarvátek
  • Počet mrtvých
  • Počet příjemných interakcí

Cíl/výstupy práce

Cílem práce je získat přehled o jednotlivých prostředích a systém vzájemných interakcí. Zjistit, jak budou spolu reagovat lidé v různých prostředích, jak ve výsledku dopadnou jejich interakce (příjemná interakce, slovní hádka, šarvátka (počet mrtvých ze šarvátky). Dále zjistit, jak se bude vyvíjet situace v rámci délky simulace. Taktéž sledovat vývoj simulace při různém počtu lidí v místnosti (je předpoklad, že v přeplněné místnosti bude daleko horší atmostféra). Následně výsledky interpretovat vzhledem k typu prostředí, počtu uběhlých hodin a počtu lidí v místnosti.

Komentáře

Prostor pro komentáře k zadání.

Reference

  1. Wikipedia.org. Ponorková nemoc. [online]. [cit. 12.05.2016]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponorkov%C3%A1_nemoc